Gå direkt till innehåll

Hur kan vi hjälpa dig? Hur kan vi hjälpa dig?

Här hittar du de vanligaste frågorna och svaren.

Ecster_whiteFAQ_330x140px.png

Frågor och svar

  • Hur identifierar jag kunden?

    När du ingår ett nytt avtal med eller höjer kreditgränsen för en kund som är finsk medborgare godkänns körkort (ej av papp), ID-kort eller pass som ID-handlingar. Om sökanden är en utlänning, godkänns bara ID-kort som utfärdats av polisen i Finland. 

    Vid kampanjköp som görs av en utländsk sökande kan man också utöver handlingarna ovan godkänna ett pass utfärdat av myndigheten i sökandens hemland.

  • Vad ska jag skriva i referensnummer-fältet?

    I varje avtal och på varje kampanjköpsblankett ska det finnas antingen ett referensnummer eller ett meddelande. Du ska använda ett sådant referensnummer/meddelande som gör det möjligt att behandla ärendet i din egen bokföring.

  • Ångra köp och returnera produkter

    Om en kund returnerar en produkt eller ångrar sitt köp, ska du genast meddela detta både till Ecsters kundservice och till din egen bokföring. Om ångrade köp meddelar du vår kundservice per e-post.

  • Sända avtal till Ecster

    Innan du sänder ett avtal till Ecster ska du kontrollera inköpssumman, den beviljade kreditgränsen, underskrifterna, kampanjkoden och referensnumret eller meddelandet.

    Kontrollera också att det i kundens identifieringsfält finns en anteckning om vem som beviljat dokumentet och hur länge dokumentet är i kraft. 

    Ett bristfälligt avtal fördröjer utbetalningen av pengarna till affären.