Ecster Kundservice - vad kan vi hjälpa dig med?
Du kan följa upp dina korttransaktioner och kreditinformation genom att logga in till nättjänsten
Du hittar lösningar till flera ärenden från frågor och svar.
Vår kundservice betjänar dig på numret 010 444 2600 (lna/msa) eller
ecster.asiakaspalvelu@ecster.fi
må-fr 10-20, lö 10-18, sö 12-18
(om du ringer från utlandet använd +358 10 444 2600)
Vi använder oss av stark indentifiering på våra telefonslingor. Identifieringen sker med hjälp av dina personliga bankkoder.
Inkasso kundservice betjänar dig på numret 010 444 2605 (lna/msa) eller
ecster.perinta@ecster.fi
må-fr klo 10-16:30
Om kortet försvinner
Om ditt kort försvinner, blir stulet eller fastnar i automaten, spärra kortet omedelbart genom att ringa spärrtjänsten.
Spärrtjänsten, 24 h
i Finland 020 333
från utlandet +358 20 333
(reservnummer +358 800 1 2400).
Spara också numret i din mobiltelefon.
-
Beställning av nytt kort och PIN
Du kan beställa ett nytt kort och en PIN-kod via vår nättjänst.
LOGGA IN I NÄTTJÄNSTEN -
Ladda ner nu! Ny identifieringsapp
När du betalar på webben bekräftas betalningen med Ecster Secure ID-appen. Ladda ner och aktivera!
LÄS MER OCH LADDA NER APPEN
-
Ta i bruk e-faktura!
Gör det enklare att betala fakturor: beställ e-faktura till din nätbank eller OmaPosti.
LÄS MER OM E-FAKTURA -
Följ dina kontotransaktioner
Följ dina kontotransaktioner och saldo smidigt både på nätet och mobilen.
Läs mer om tjänsten
Så här betalar du en faktura
Vilka uppgifter finns på den månatliga fakturan? Bekanta dig med fakturamallen och läs om vad du ska göra om din betalning av någon anledning försenas.
Prislista och betalningen i Europa

Vill du reklamera en korttransaktion?
Fanns obefogade transaktioner på fakturan eller har du inte fått den vara eller tjänst som du beställt? Läs anvisningarna om hur du ska gå till väga i olika situationer.
Om du inte är nöjd med finansieringsbeslutet
En viktig princip för Ecsters verksamhet är ansvarsfull kreditgivning. Med noggrann kreditgivningsprocess vill vi försäkra att återbetalningen av krediten inte orsakar din ekonomi för mycket påfrestning.
Om du anser att vårt kreditbeslut borde omprövas, ta kontakt:
Ecster AB, filial i Finland
Kundrespons
PB 537
00101 Helsingfors
Kundrespons
Vad lyckades vi med eller var det något som gick snett? Kundrespons ger oss viktig information och hjälper till att utveckla och förbättra vår verksamhet.
Vi samlar respons vid varje kontakt med kunderna: till exempel efter ett kundtjänstsamtal ber vi dig att bedöma servicen.
Du kan även ge oss respons per telefon, post eller e-post.
All kundrespons är viktig
Vi besvarar responsen inom två veckor eller om det tar längre tid att behandla ärendet, får du information om hur saken fortskrider. Vid behov får du ett skriftligt svar på din respons. Om du inte är nöjd med det svar du fått kan du be Försäkrings- och finansrådgivningen (FINE) behandla ärendet.
Försäkrings- och finansrådgivningen
Porkalagatan 1, 00180 Helsingfors
info@fine.fi, www.fine.fi