Gå direkt till innehåll

Det här frågar många just nu

  • Vad är månadsavgiften?

    På krediten debiteras en månadsavgift, som är 0,01 procent per dag av den i kreditavtalet överenskomna kreditgränsen, dock högst 150 euro per år och högst 12,50 euro per månad.

    Exempel: månadsavgiften är 6,08 euro på ett konto med 2000 euros kreditgräns.

  • Förändras mitt referensnummer?

    Referensnumret förändras inte. Kom ihåg att använda referensnummer då du betalar din faktura. Om du också använder meddelande-fältet, kan det hända att din betalning inte hittar fram i tid.

  • Hur avslutar jag mitt kreditkonto?

    Om du vill avsluta ditt kreditkonto, gör så här:

    • Logga in på vår nättjänst ecster.fi, välj kontoinformation och sedan avsluta kreditkonto
    • Kontakta vår kundservice på numret 010 444 2600 (lna/msa)
    • Skicka ett fritt formulerat uppsägningsbrev till adressen Ecster AB, filialverksamheten i Finland, Kundservice, BOX 537, 00101 Helsingfors.

    Om du har flera konton och du endast vill avsluta ett/några av dem, specifiera de konton du vill avsluta.

    OBS! Genom att förstöra ditt kort eller betala bort hela skuldbeloppet avslutas ditt konto inte. För att kunna avsluta kreditkontot behöver du anmäla om det. Efter att du har avslutat kontot, förstör kortet genom att klippa det itu så att chipen och magnetremsan förstörs.

  • Jag har ett Aktiiviraha-kort. När får jag ett nytt Ecster-kort?

    Med Aktiiviraha-kortet kan du betala dina inköp även i fortsättningen. Du får ett nytt Ecster-kort, när giltighetstiden på ditt Aktiiviraha-kort går ut. Om du vill ha ett Ecster-kort redan tidigare, kan du kontakta vår kundservice. Beställningen debiteras enligt vår prislista.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Hitta svar på dina funderingar
FAQ