Information om uppsägning av kreditavtalet med Ecster och Ecster-kortet
Svar på de vanligaste frågorna:
Återbetalning och fakturering av krediten
Vad är tidsfristen för att betala tillbaka krediten?
Den kvarstående krediten kan du betala tillbaka i minimirater på 4 procent eller enligt en överenskommen betaltidskampanj. Du behöver alltså inte betala hela krediten på en gång. Om du vill kan du även betala av krediten snabbare, antingen i en eller flera omgångar. Kom ihåg att alltid använda referensnumret när du betalar.
Vad är månadsavgiften?
Krediten har en månadsavgift som fastställs på basen av kreditsaldot.
Månadsavgiften är 0,01 procent per dag av den i kreditavtalet överenskomna kreditgränsen, dock högst 150 euro per år och högst 12,50 euro per månad.
Kommer betalningsuppgiftena eller faktureringen att ändras?
Nej, de kommer inte att ändras. Du får månatligen en faktura tills du betalat den kvarstående krediten. Observera, att även om du har betalat bort hela skulden kommer du att få en faktura nästa månad för månadsavgiften för föregående månad.
Övergår min kredit med Handelsbanken till S-Banken?
Försäljningen av Handelsbanken påverkar inte avvecklingen av Ecster. Krediten stannar hos Ecster tills skulden är avbetalad.
Jag fick särskild betalningstid för mitt inköp, gäller den fortfarande?
Den särskilda betalningstiden gäller tills du har betalat av din skuld i din helhet enligt överenskommen betalningsplan.
Förmåner och tjänster
Kan jag fortfarande utnyttja amorteringsfriheten?
Du kan ansöka om en amorteringsfri månad fram till uppsägningstidens slut, ifall du skött krediten enligt villkoren.
Hur länge är försäkringarna i kraft?
Reseskydds-försäkringen gäller i 12 månader efter uppsägningsdagen, när minst 50 procent av de direkta resekostnaderna har betalats före resans början med ett giltigt kort.
Självriskskyddsförsäkringen är i kraft i 6 månader (180 dagar) från inköpsdagen också för produkter på över 50 euro som du köpt under uppsägningstiden. Vid skada ska den försäkrade omgående skicka en skadeanmälan med bilagor till försäkringsbolaget Zurich.
På Zurichs webbsida finns information om försäkringens innehåll samt blanketter för skadeanmälan. Om du vill kan du också ringa försäkringsbolagets kundtjänst.
Kan jag kontakta kundservicen?
Vår kundservice är tills vidare öppen mån-fre kl. 10-16.
Min kredit har sagts upp. Kan jag använda webbtjänsten?
Webbtjänsten kan du använda så länge du har kreditskulder.