Information om överföring av krediterna till Rocker AB

Vilka kortkrediter omfattas av försäljningen? 

Försäljningen omfattar alla kreditkortsfordringar som härrör från Ecsters finska filialens spärrade kreditkort. 

Varför säljs kreditkortsfordringarna? 

Ecster upphör med sin verksamhet i Finland och vår verksamhet avvecklas stegvis. Kreditkortsavtalen har sagts upp under år 2024. 

Vad händer nu? 

Om du har en utnyttjad kredit på ditt spärrade kreditkort , så överförs också din kredit till Rocker AB. Vi har skickat dem som berörs ett brev 25.02.2025. Vårt mål är att göra överföringen möjligast flexibel och därför överlåter vi kundinformation och uppgifter om de utnyttjade krediterna i Ecster till Rocker AB redan innan affären har genomförts. På vår webbsida ecster.fi/sv/hantering-av-personuppgifter kan du läsa om hur vi behandlar personuppgifter. 

Jag har inte fått något brev. Vad beror det på? 

Kontakta vår kundtjänst. Vi betjänar på numret 010 444 2600 (lna/msa). Öppettiderna finns på sidan ecster.fi/sv/kundservice

Hur kan jag betala bort min kredit? 

Kontakta vår kundtjänst, så räknar vi ut hur mycket du ska betala. Kundtjänstens kontaktuppgifter finns på sidan ecster.fi/sv/kundservice

Ändras betalningsvillkoren eller betalningsuppgifterna? 

Den resterande krediten överförs till Rocker AB som sådan. Överföringen innebär inte några ändringar i betalningsvillkoren. Notera, att den senaste fakturan du fått från Ecster kan ha en förfallodag som inträffar efter överföringen. Vänligen betala den fakturan med Ecsters uppgifter precis som det står på fakturan. Du får nya betalningsuppgifter på Rocker AB:s faktura efter att kortkrediten har överförts till dem. Tilläggsinformation om Rocker AB och de tjänster de erbjuder finns på adressen rocker.com/fi/sv

Jag betalade Rockers faktura med den gamla betalningsinformationen från Ecster. Vad ska jag göra? 

Ecster förmedlar betalningarna till Rocker. Du kan ladda ner Rockers app. I den kan du följa upp betalningarna och din kredit. Du kan läsa mera om appen på webbsidan rocker.com/fi/sv

Vart ska jag ringa, om jag har frågor? 

Om du vill veta ditt kreditsaldo före migrationen till Rocker har gjorts, kontakta oss. Vi betjänar dig på numret 010 444 2600 (lna/msa). Öppettiderna finns på sidan https://www.ecster.fi/sv/kundservice

Om du vill fråga något efter att din kortkredit har överförts till Rocker, så ska du kontakta dem. Rockers kontaktuppgifter och tilläggsinformation om deras tjänster finns på deras webbplats rocker.com/fi/sv.