Betalning av fakturan
Du får alltid cirka en månads räntefri betalningstid på dina inköp.
De köp och uttag som du gjort med Ecster-kortet samt månadsavgiften faktureras månatligen, enligt den förfallodag som du valt. Minimiraten som faktureras är 4 % av det saldo som uppstått fram till faktureringsdagen. Du kan också betala ett större belopp men ett större rat inverkar inte på följande månads faktura. Ett större belopp avkortar på skulden. Du kan betala bort hela saldot på en gång. Kontakta vår kundtjänst för exakt summa.
Kom ihåg referensnumret
Referensnumret på varje faktura är alltid det samma, även om beloppet ändras. Använd alltid referensnumret när du betalar, så registreras betalningen på korrekt sätt. Skriv inget i meddelandefältet – om ett meddelande skrivs på fakturan vidarebefordras inte referensen till mottagaren och transaktionen returneras till ditt bankkonto.
Lättare att betala med e-faktura
En e-faktura är en elektronisk faktura som snabbt och säkert skickas till din nätbank eller OmaPosti. Läs mer om e-fakturan
Försenad betalning? Ta hand om det i god tid
Om du har fått en betalningspåminnelse och du inte kan betala minimiraten på fakturan, kontakta kundservicen i god tid före fakturans förfallodatum och avtala om en betalningsplan.
Våra vänliga kundrådgivare hjälper dig gärna: skicka e-post till oss på adressen: ecster.asiakaspalvelu@ecster.fi eller 010 444 2600 (lna/msa).
Om din faktura har gått vidare till inkasso, kontakta inkassos kundservice
ecster.perinta@ecster.fi eller 010 444 2605 (lna/msa).