Siirry sisältöön

Miten voimme auttaa?

Olemme keränneet tähän tavallisimmat kysymykset ja vastaukset.

Ecster_whiteUKKFAQ_330x140px2.png

Laskun maksaminen

  • Onko viitenumeroni aina sama?

    Viitenumero säilyy joka laskussa samana, vaikka summa vaihtuisi. Kun maksat laskua omasta verkkopankistasi, käytäthän maksaessa aina viitenumeroa. Jos merkitset myös viesti-kenttään tietoa, viite ei välity maksun saajalle ja tämän vuoksi suorituksesi kirjautuu tilillesi hitaammin.

  • Voinko maksaa kuukausierää suuremman summan?

    Kyllä. Voit maksaa laskutettua kuukausierää suuremman summan tai koko velan ilman että tästä aiheutuu ylimääräisiä kuluja. Laskutetun kuukausierän ylittävä osa lyhentää velkapääomaa, mutta ei vapauta tulevien kuukausierien suorittamisesta. Jos haluat maksaa koko velkasaldon pois, saat summan soittamalla asiakaspalveluun.

  • Laskuni ei ole tullut perille. Mitä teen?

    Vaikka lasku ei olisi saapunut perille, tulee kuukausierä silti maksaa. Laskun tili- ja viitenumero pysyvät aina samana, joten voit maksaa suorituksen aiemman laskun tiedoilla. Summan ja maksutiedot voit myös tarkistaa asiakaspalvelustamme. Voit tilata laskusi myös e-laskuna, jolloin saat sen kätevästi omaan verkkopankkiisi.

    Huolehdithan siitä, että meillä on ajankohtaiset yhteystietosi. Otathan yhteyttä asiakaspalveluun, jos yhteystietosi muuttuvat. Väestörekisteriin ilmoittaminen ei pelkästään riitä.

  • Olen saanut maksuhuomautuksen, tuleeko siitä maksuhäiriömerkintä?

    Yksittäisestä maksuhuomautuksesta ei vielä aiheudu maksuhäiriömerkintää. Mikäli huomautuksia tulee useita peräkkäisinä kuukausina, voi se johtaa luoton irtisanomiseen ja perintään siirtymiseen. Yksittäisetkin huomautukset voivat jatkossa rajoittaa luoton käyttöä ja estää esimerkiksi kortin uusiutumisen.

  • Mikä on kuukausimaksu?

    Luottoon sisältyy kuukausimaksu, joka määräytyy luottosaldon mukaan.
    Kuukausimaksu on 0,01 prosenttia per päivä luottosaldosta, kuitenkin enintään 150 euroa vuodessa ja enintään 12,50 euroa kuukaudessa.

  • Miten voi muuttaa paperilaskun sähköiseksi laskuksi?

    Voit tilata oman pankkisi verkkopankista e-laskun valitsemalla laskuttajaksi Ecster ja tuotteeksi Ecster. E-laskuissa on aina myös erillinen linkki laskuttajan erittelyyn, josta näet kyseisen kuukauden tilitapahtumat.

    Jos haluat Ecster-laskun OmaPosti-palveluun, valitse se OmaPostin asetuksista kohdasta “Lähettäjävalinnat”.

Ecster-luotto

Turvallisuus