Siirry sisältöön

Miten voimme auttaa?

Olemme keränneet tähän tavallisimmat kysymykset ja vastaukset.

Ecster_whiteUKKFAQ_330x140px2.png

Tietoa Ecsteristä

  • Miksi Aktiiviraha-tuotemerkki on nyt Ecster

    Lokakuussa 2020 toimintamme siirtyi Handelsbanken Rahoitukselta toisen Handelsbanken-tytäryhtiön, Ecster AB:n, alle. Nyt on aika yhtenäistää myös tuotemerkkimme, brändimme. Ruotsissa olemme toimineet Ecster-tuotemerkin alla jo vuodesta 2016.

  • Millainen on uusi, Ecster-tuotemerkki?

    Tulemme tästä eteenpäin käyttämään Ecster-tuotemerkkiä kaikessa viestinnässämme ja kaikissa materiaaleissa. Ecster-tuotemerkissä logomme väri on yleensä vihreä. Käytämme myös muita värejä. Myös verkkosivumme saavat tämän uudistuksen myötä uuden ilmeen ja uuden osoitteen: www.ecster.fi

     

  • Miten nettipalvelu on uudistunut?

    Nettipalvelu sai uuden visuaalisen ilmeen. Palvelua pääset käyttämään heti omilla pankkitunnuksillasi eikä käyttäminen vaadi rekisteröitymistä. Nettipalvelu on turvallinen, nykyaikainen ja helppokäyttöinen.

  • Miten tuotemerkin muutos vaikuttaa olemassa olevaan Aktiiviraha-luottoon?

    Aktiiviraha-luottosi ehdot säilyvät ennallaan. Luoton maksamiseen ei myöskään tule muutoksia.
    Maksun vastaanottaja on edelleen Ecster AB, sivuliiketoiminta Suomessa. Maksat laskusi normaaliin tapaan: samalla eräpäivällä, samalla viitenumerolla, samalle pankkitilille kuin aikaisemminkin.

    Muutos ei vaikuta e-laskusopimukseen. Jos sinulla ei ole vielä e-laskua, voit tilata sen helposti verkkopankistasi valitsemalla laskuttajaksi Ecster ja tuotteeksi Ecster.

    Voit jatkossakin käyttää Aktiivirahaa ostojesi maksamiseen. Voit edelleen myös hyödyntää kauppiaiden tarjoamia edullisia maksuaikoja. Korttia käyttämällä saat edelleen samat edut kuin aikaisemminkin, kuten vakuutukset ja Finnair Plus -palkintopisteet.

    Aktiiviraha-kortit uusitaan Ecster-korteiksi vuosiuusintojen yhteydessä. Saat uuden Ecster-kortin, kun Aktiiviraha-korttiisi merkitty voimassaoloaika päättyy. Siihen asti voit käyttää Aktiiviraha-korttiasi aivan samaan tapaan kuin aikaisemminkin.

  • Mikä on Ecster?

    Ecster AB on Handelsbankenin kokonaan omistama tytäryhtiö, joka on erikoistunut myynnin rahoittamiseen, yhteistyössä kauppaliikkeiden kanssa. Ecster AB aloitti toimintansa Ruotsissa keväällä 2016, Suomessa Aktiiviraha-liiketoiminta siirtyi osaksi Ecster AB:ta 1.10.2020.

  • Mitä Ecster tarkoittaa?

    Ecster-nimi on muodostunut sanoista Economy ja hipster, eli vahvasti tässä päivässä elävä, talousasioista kiinnostunut.

  • Onko Ecsterillä konttoria?

    Ecsterillä ei ole asiakaspalvelutiloja. Voit olla meihin yhteydessä joko puhelimitse tai sähköisten palveluiden kautta. Nettipalvelumme löydät
    nettisivuiltamme www.escter.fi

Laskun maksaminen

  • Onko viitenumeroni aina sama?

    Viitenumero säilyy joka laskussa samana, vaikka summa vaihtuisi. Kun maksat laskua omasta verkkopankistasi, käytäthän maksaessa aina viitenumeroa. Jos merkitset myös viesti-kenttään tietoa, viite ei välity maksun saajalle ja tämän vuoksi suorituksesi kirjautuu tilillesi hitaammin.

  • Voinko maksaa kuukausierää suuremman summan?

    Kyllä. Voit maksaa laskutettua kuukausierää suuremman summan tai koko velan ilman että tästä aiheutuu ylimääräisiä kuluja. Laskutetun kuukausierän ylittävä osa lyhentää velkapääomaa, mutta ei vapauta tulevien kuukausierien suorittamisesta. Jos haluat maksaa koko velkasaldon pois, saat summan soittamalla asiakaspalveluun.

  • Laskuni ei ole tullut perille. Mitä teen?

    Vaikka lasku ei olisi saapunut perille, tulee kuukausierä silti maksaa. Laskun tili- ja viitenumero pysyvät aina samana, joten voit maksaa suorituksen aiemman laskun tiedoilla. Summan ja maksutiedot voit myös tarkistaa asiakaspalvelustamme. Voit tilata laskusi myös e-laskuna, jolloin saat sen kätevästi omaan verkkopankkiisi.

    Huolehdithan siitä, että meillä on ajankohtaiset yhteystietosi. Otathan yhteyttä asiakaspalveluun, jos yhteystietosi muuttuvat. Väestörekisteriin ilmoittaminen ei pelkästään riitä.

  • Olen saanut maksuhuomautuksen, tuleeko siitä maksuhäiriömerkintä?

    Yksittäisestä maksuhuomautuksesta ei vielä aiheudu maksuhäiriömerkintää. Mikäli huomautuksia tulee useita peräkkäisinä kuukausina, voi se johtaa luoton irtisanomiseen ja perintään siirtymiseen. Yksittäisetkin huomautukset voivat jatkossa rajoittaa luoton käyttöä ja estää esimerkiksi kortin uusiutumisen.

  • Mikä on kuukausimaksu?

    Luotosta peritään kuukausimaksu, joka on 0,01 prosenttia per päivä luottosopimuksen mukaisesta luottorajasta, kuitenkin enintään
    150 euroa vuodessa ja enintään 12,50 euroa kuukaudessa.

    Esimerkki: kuukausimaksu 2000 euron luottorajasta on 6,08 euroa.

    Tilin ja kortin normaalista käytöstä ei peritä muita kuluja kuin kuukausimaksu ja mahdollinen korko. Esimerkiksi käteisnosto automaatista ja ostot muussa valuutassa kuin euroissa eivät aiheuta lisäkuluja. Käteisnostossa korko laskutetaan eräpäivästä.

    Jos luottoraja tuntuu isolta käyttötarpeeseen verrattuna, sitä voi pienentää, jolloin myös kuukausimaksu laskee.

  • Miten voi muuttaa paperilaskun e-laskuksi?

    Voi tilata e-laskun helposti oman pankkisi verkkopankista valitsemalla laskuttajaksi Ecster ja tuotteeksi Ecster. E-laskuissa on aina myös erillinen linkki laskuttajan erittelyyn, josta näet kyseisen kuukauden tilitapahtumat.

Kortti ja tili

  • Miten otan uuden kortin käyttöön?

    Kun olet saanut kortin ja tunnusluvun, aktivoi kortti maksamalla sillä kaupan maksupäätteellä: syötä kortti kassalla maksupäätteeseen ja anna tunnusluku. Tämän jälkeen voit käyttää lähimaksua ja maksaa kortilla myös verkkokaupoissa.

  • Tunnuslukuni lukkiutui, mitä teen?

    Kortti lukkiutuu, kun tunnusluku eli PIN-koodi näppäillään väärin useita kertoja maksupäätteellä. Voit avata maksupäätteellä lukitin kortin automaatilla.

    Jos näppäilet kortin tunnusluvun kolme kertaa väärin automaatilla, kortti menee kokonaan lukkoon ja silloin pitää sinun tilata uusi kortti ja tunnusluku.

  • Miksi korttini ei toimi verkkokaupassa?

    Oletko aktivoinut korttisi maksamalla sillä kaupan maksupäätteellä? Jos korttisi on aktivoitu, mutta se ei silti toimi verkkokaupassa, syynä voi olla, että meillä ei ole tiedossa matkapuhelinnumeroasi. Käytämme nettiostojen yhteydessä Mastercardin SecureCode-palvelua, jossa nettiostosten maksamisen yhteydessä voidaan pyytää oston vahvistamista kertakäyttöisellä salasanalla. Tämä salasana toimitetaan matkapuhelimeesi. Jos numero ei ole tiedossamme, emme pysty toimittamaan sinulle ostossa tarvittavaa salasanaa.

  • Mitä tarkoittaa kortin käyttökielto?

    Mikäli luottotiliä ei ole hoidettu sopimusehtojen mukaisesti (tilillä ylitys tai maksut myöhässä), on tili käyttökiellossa. Mikäli käyttökiellossa olevaa tiliä käytetään, kortti voidaan takavarikoida ja siitä aiheutuva 150 euron kulu veloitetaan tilinhaltijalta. Käyttökielto poistuu, kun tili on hoidettu ajantasalle.

  • Voinko siirtää käteistä pankkitilille?

    Kyllä, voit tilinoston kautta siirtää käteistä pankkitilille. Tilinostoa voit hakea joko soittamalla asiakaspalveluumme tai lähettämällä meille viestin nettipalvelun kautta. Ilmoita viestissä tilinumerosi IBAN-muodossa ja toivomasi summa. Huomioithan, että tilisi tulee olla hyvin hoidettu ja että tehdessäsi tilinostoa puhelimitse, sinun tulee tunnistautua verkkopankkitunnuksillasi.

  • Voinko korottaa luottorajaa?

    Kyllä. Kun tili on ollut käytössä vähintään puoli vuotta ja hoidettu sopimusehtojen mukaisesti, voit hakea luottorajan korotusta. Korotusta voit hakea Nettipalvelumme kautta.

  • Miten lopetan luottotilini?

    Jos haluat lopettaa luottotilisi, ilmoita siitä meille jollakin alla luetelluista tavoista:

    Postitse: osoitteella Ecster AB, sivuliiketoiminta Suomessa, Asiakaspalvelu, PL 537, 00101 Helsinki. Laita viestiisi pyyntö luottotilisi lopettamisesta ja sen lisäksi nimesi ja kotiosoitteesi. Jos sinulla on useampia tilejä ja haluat lopettaa vain jonkin/joitakin niistä, laita myös lopetettavaksi toivottujen tilien numerot.

    Nettipalvelumme kautta voit lopettaa tilisi. Palvelua pääset käyttämään omien pankkitunnusten avulla.

    Soittamalla asiakaspalveluumme 010 444 2600 (pvm/mpm).
    HUOM! Pelkkä kortin tuhoaminen ei lopeta tiliäsi. Jotta voimme lopettaa tilisi, meidän täytyy saada sinulta tieto halustasi lopettaa luottotili. Kun olet lopettanut tilisi, hävitä korttisi leikkaamalla se kahtia niin että siru ja magneettiraita tuhoutuvat.

  • Minulla on Aktiiviraha-kortti. Milloin saan uuden Ecster-kortin?

    Aktiiviraha-kortilla voit maksaa ostoksesi jatkossakin. Saat uuden Ecster-kortin, kun Aktiiviraha-kortin voimassaoloaika päättyy. Jos kuitenkin haluat jo aikaisemmin uuden Ecster-kortin jo nyt, voit tilata sen asiakaspalvelustamme. Veloitamme kortin tilauksesta hinnaston mukaisesti.

  • Miksi sähköpostiosoite kannattaa päivittää?

    Kun yhteystiedoissasi on sähköpostiosoite, varmistat että saat tietoa ajankohtaisista asioista ensimmäisten joukossa. Voit päivittää uuden sähköpostiosoitteen tai korjata vanhaa sähköpostiosoitetta Nettipalvelussa. Kirjaudu palveluun pankkitunnuksillasi, valitse yläpalkista Ota yhteyttä, klikkaa Muuta yhteystietoja, lisää uusi sähköpostiosoite ja paina Lähetä.

  • Miten päivitän sähköpostiosoitteeni?

    Voit päivittää uuden sähköpostiosoitteen tai korjata vanhaa sähköpostiosoitetta Nettipalvelussa. Kirjaudu palveluun pankkitunnuksillasi, valitse yläpalkista Ota yhteyttä, klikkaa Muuta yhteystietoja, lisää uusi sähköpostiosoite ja paina Lähetä.

Kortin turvallinen käyttö