Näistä asiakkaat kysyvät
-
Mistä löydän asiakasnumeron?
Asiakasnumero löytyy laskusi oikeasta yläkulmasta.
-
Mikä on Ecsterin tilinumero?
Tilinumeromme on (IBAN) FI13 3131 3001 0066 67 ja BIC-koodi on HANDFIHH.
-
Mistä löytyy luottotilin numeron?
Luottotilin numero löytyy laskusi oikeasta yläkulmasta. Nettipalvelustamme voit myös tarkistaa luottotilisi numeron.
-
Voinko muuttaa eräpäivää?
Valittua eräpäivää ei valitettavasti voi jälkikäteen muuttaa.
-
Mikä on kuukausimaksu?
Luotosta peritään kuukausimaksu, joka on 0,01 prosenttia per päivä luottosopimuksen mukaisesta luottorajasta, kuitenkin enintään
150 euroa vuodessa ja enintään 12,50 euroa kuukaudessa.Esimerkki: kuukausimaksu 2000 euron luottorajasta on 6,08 euroa.
-
Onko viitenumeroni aina sama?
Viitenumero säilyy joka laskussa samana, vaikka summa vaihtuisi. Kun maksat laskua omasta verkkopankistasi, käytäthän maksaessa aina viitenumeroa. Jos merkitset myös viesti-kenttään tietoa, viite ei välity maksun saajalle ja tämän vuoksi suorituksesi kirjautuu tilillesi hitaammin.
-
Miten voi muuttaa paperilaskun e-laskuksi?
Voi tilata e-laskun helposti oman pankkisi verkkopankista valitsemalla laskuttajaksi Ecster ja tuotteeksi Ecster. E-laskuissa on aina myös erillinen linkki laskuttajan erittelyyn, josta näet kyseisen kuukauden tilitapahtumat.
-
Miten lopetan luottotilini?
Jos haluat lopettaa luottotilisi, ilmoita siitä meille jollakin alla luetelluista tavoista:
Postitse: osoitteella Ecster AB, sivuliiketoiminta Suomessa, Asiakaspalvelu, PL 537, 00101 Helsinki. Laita viestiisi pyyntö luottotilisi lopettamisesta ja sen lisäksi nimesi ja kotiosoitteesi. Jos sinulla on useampia tilejä ja haluat lopettaa vain jonkin/joitakin niistä, laita myös lopetettavaksi toivottujen tilien numerot.
Nettipalvelumme kautta voit lopettaa tilisi. Palvelua pääset käyttämään omien pankkitunnusten avulla.Soittamalla asiakaspalveluumme 010 444 2600 (pvm/mpm).
HUOM! Pelkkä kortin tuhoaminen ei lopeta tiliäsi. Jotta voimme lopettaa tilisi, meidän täytyy saada sinulta tieto halustasi lopettaa luottotili. Kun olet lopettanut tilisi, hävitä korttisi leikkaamalla se kahtia niin että siru ja magneettiraita tuhoutuvat. -
Voinko siirtää käteistä pankkitilille?
Kyllä, voit tilinoston kautta siirtää käteistä pankkitilille. Tilinostoa voit hakea Nettipalvelumme kautta. Huomioithan, että tilisi tulee olla hyvin hoidettu.
-
En juuri nyt pysty maksamaan. Mitä teen?
Otathan mahdollisimman pian yhteyttä asiakaspalveluun. Voimme sopia väliaikaisesti poikkeavista kuukausieristä.
-
Minulla on Aktiiviraha-kortti. Milloin saan uuden Ecster-kortin?
Aktiiviraha-kortilla voit maksaa ostoksesi jatkossakin. Saat uuden Ecster-kortin, kun Aktiiviraha-kortin voimassaoloaika päättyy. Jos kuitenkin haluat jo aikaisemmin uuden Ecster-kortin jo nyt, voit tilata sen asiakaspalvelustamme. Veloitamme kortin tilauksesta hinnaston mukaisesti.
Yhteystiedot
Asiakaspalvelu
Puhelinpalvelu 010 444 2600 (pvm/mpm)
ma-pe klo 9-21, la 10-18, su 12-18
ecster.asiakaspalvelu@ecster.fi
Perinnän asiakaspalvelu
010 444 2605 (pvm/mpm)
ma-pe klo 9-16:30
ecster.perinta@ecster.fi
Korttireklamaatio
Ecster
Reklamaatiot
PL 537, 00101 Helsinki
petokset@ecster.fi
Jos kortti katoaa
Jos korttisi katoaa, varastetaan tai automaatti nielaisee sen, sulje kortti välittömästi soittamalla sulkupalveluun.
Sulkupalvelu, 24 h
kotimaassa 020 333
ulkomailla +358 20 333
(varanumero +358 800 1 2400).
Tallenna numero matkapuhelimesi muistiin.
Laskun maksaminen
Saat aina noin kuukauden korotonta maksuaikaa ostoillesi.
Ecster-kortilla tekemäsi ostot ja käteisnostot laskutetaan kuukausittain valitsemasi eräpäivän mukaisesti. Laskun vähimmäiserä on 4 % laskutuspäivään mennessä kertyneestä saldosta. Voit aina maksaa myös suuremman summan, tai saldon kokonaisuudessaan.
Kun käytössäsi on Ecster-kortti, voit sopia ostoksellesi normaalia edullisemmasta maksuajasta myyjän kanssa. Myös erikoisehtoisesti tehdyt ostokset sisältyvät kuukausilaskuun.
Voit saada Ecster-laskut suoraan verkkopankkiin e-laskuna tai sähköisesti OmaPostiin.
E-laskulla maksat helposti laskusi
- Ympäristöystävällinen vaihtoehto perinteiselle paperilaskulle.
- E-lasku on verkkopankkiisi nopeasti ja turvallisesti saapuva sähköinen lasku.
- Maksa laskusi kätevästi: Kaikki tiedot ovat laskussa valmiina, joten sinun tarvitsee vain tarkistaa ja hyväksyä se. E-lasku sisältää samat tiedot kuin paperinen lasku.
- Tilaa e-lasku helposti oman pankkisi verkkopankista valitsemalla laskuttajaksi Ecster ja tuotteeksi Ecster. E-laskuissa on aina myös erillinen linkki laskuttajan erittelyyn, josta näet kyseisen kuukauden tilitapahtumat.
Maksu myöhässä? Hoida asia ajoissa
Jos olet saanut huomautuskirjeen, etkä pysty maksamaan laskusi vähimmäiserää, otathan meihin yhteyttä hyvissä ajoin ennen laskusi eräpäivää ja sovi maksusuunnitelmasta.
Ystävälliset asiakasneuvojamme auttavat sinua mielellään.
Ongelmia luottosi takaisinmaksussa?
Koronavirukseen liittyvä poikkeustilanne on muuttanut meidän kaikkien arkea. Toivottavasti sinä ja läheisesi olette pysyneet terveinä – se on tärkeintä. Tärkeäksi nousee kuitenkin myös oman talouden tilanne. Ehkä olet joutunut äkkiä työttömäksi tai lomautetuksi – ja jotenkin pitäisi pakollisista menoista selviytyä.
Haluamme auttaa sinua pääsemään pahimman yli. Keräsimme tähän sinulle muutamia käytännön neuvoja.
Rahoituspäätöksen uudelleen harkitseminen
Jos olet sitä mieltä, että päätöstämme pitäisi harkita uudelleen, ota yhteyttä:
Ecster AB, sivuliiketoiminta Suomessa
Asiakaspalautteet
PL 537
00101 Helsinki
Asiakaspalautteet ja -valitukset
Asiakaspalautteeseen suhtaudutaan Ecsterissä hyvin vakavasti. Esimerkiksi asiakkailta tulevien valitusten kautta saamme tärkeää tietoa asioista, jotka eivät toimi kuten pitäisi. Ne antavat meille mahdollisuuden parantaa toimintaamme.
Kaikki asiakaspalaute on tärkeää
Ecsterin toimintatavan mukaan valituksia käsitellään tehokkaasti ja huolellisesti. Sinulla on oikeus saada asiallinen ja paikkansapitävä vastaus. Voit saada vastauksen kirjallisena, jos niin toivot. Sinulla on myös oikeus saada nopeasti vastaus. Jos emme pysty vastaamaan 14 päivän sisällä, ilmoitamme sinulle miten valituksen käsittely etenee ja minkälainen on käsittelyn aikataulu. Jos katsomme, että valitukseesi ei ole aihetta, kerromme sinulle syyn.
Oletko tyytymätön meidän toimintaan?
Jos olet tyytymätön toimintaamme vielä sen jälkeen, kun olet ollut meihin yhteydessä, voit ottaa yhteyttä Vakuutus- ja rahoitusneuvontaan.
Vakuutus- ja rahoitusneuvonta
Porkkalankatu 1
00180 Helsinki
info@fine.fi
Toimisto on avoinna ma-to 10-16
www.fine.fi