Korttitapahtumien reklamointi
Olet oikeutettu reklamoimaan korttimaksutapahtuman, jos et ole itse tehnyt tai valtuuttanut ostoa, et ole saanut tilattua tuotetta tai palvelua, tai vastaanottamasi tuote ei vastaa kuvausta. Voit myös reklamoida meille suoraan, jos kortilla ostamasi matka on peruuntunut matkanjärjestäjän tai lentoyhtiön konkurssin vuoksi.
Yleisiä ohjeita
Tee reklamaatio aina viipymättä, mikäli et saa asiaa selvitettyä myyjän kanssa kohtuullisessa ajassa. Jos reklamointi viivästyy, se saattaa vaikuttaa mahdollisuuteesi saada hyvitys korttitapahtumalle.
Reklamointi-lomakkeen löydät täältä. Jos sinulla ei ole tulostusmahdollisuutta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, jotta voimme postittaa lomakkeen sinulle.
Tallenna lomake omalle koneellesi ja täytä se huolellisesti. Muista, että reklamaatiotapauksessa tietoa ei voi olla koskaan liikaa. Puutteellisia reklamaatioita emme voi käsitellä.
Tulosta lomake ja allekirjoita se. Tämän jälkeen voit palauttaa lomakkeen skannattuna liitetiedostona osoitteeseen [email protected]. Muista liittää mukaan kaikki tarvittavat lisätiedot. Voit myös toimittaa oikaisupyynnön postitse osoitteeseen:
Ecster
Reklamaatiot
PL 537
00101 Helsinki
Jos tarvitset apua tai ohjeita reklamaation täyttämisessä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Ilmoitamme reklamaation saapumisesta joko sähköpostite tai kirjeellä. Jos et saa vahvistusta kahden viikon sisällä reklamaation lähettämisestä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Saapumatta jäänyt tuote, palvelu tai virheellinen tuote
Yleisiä virheitä verkko-ostoksissa ovat esimerkiksi väärän tuotteen tai palvelun toimittaminen, toimittamatta jättäminen tai viallisen/vahingoittuneen tuotteen toimittaminen.
Jos tuotteen tai toimituksen kanssa tulee ongelmia, ole aina ensin yhteydessä liikkeeseen, josta tilauksen teit. On suositeltavaa ottaa yhteyttä palveluntarjoajaan sähköpostitse, jotta keskustelusta jää kirjallinen todiste.
Jos tuote ei ole saapunut kuukauden kuluttua sen tilauksesta tai sovittuun toimituspäivään mennessä, voit reklamoida tapahtuman meille.
Tapahtumaliput
Jos olet ostanut liput tapahtumaan, tulee myyjälle antaa mahdollisuus toimittaa liput tapahtumapäivään saakka. Jos et saa lippuja, voit reklamoida tapauksen välittömästi tapahtuman jälkeisenä päivänä. Ota huomioon, että internetissä liikkuu monenlaisia lipunmyyjiä: lipputrokarit ostavat suuria määriä lippuja laillisilta myyjiltä ja myyvät niitä eteenpäin suurella voitolla. Et ole oikeutettu reklamoimaan ylihintaisia lippuja, jos ne toimitetaan sinulle ja ne oikeuttavat pääsyn kyseessä olevaan tapahtumaan. Varmista lopullinen hinta aina ennen kuin luovutat maksukortin tiedot palveluntarjoajalle. Mikäli hintaa ja ehtoja ei ole selvästi esitetty tai et ymmärrä niitä, ei korttitietoja tule luovuttaa.
Konkurssitilanteet
Jos matkanjärjestäjä tai lentoyhtiön konkurssin vuoksi matkasi peruuntuu osittain tai kokonaan, on sinulla oikeus reklamoida käyttämättä jääneen matkan osuus. Emme valitettavasti pysty korvamaan esimerkiksi uuden paluulennon kustannusta tai käyttämättä jääneitä tapahtumalippuja. Jos sinulle on aiheutunut ylimääräisiä kuluja konkurssista johtuen, voit ottaa yhteyttä matkavakuutuksesi myöntäjään tai esittää vaatimuksesi konkurssipesälle.
Virheelliset veloitukset
Jos havaitset laskullasi sinulle täysin tuntemattomia veloituksia, sulje korttisi välittömästi soittamalla asiakaspalveluumme p. 010 444 2600. Varmista, ettei kukaan perheenjäsenistäsi tai läheisistäsi ole käyttänyt korttia tietämättäsi. Reklamoi tapahtumat viipymättä.
Varastettu kortti
Jos kadonnutta korttiasi väärinkäytetään, tee asiasta rikosilmoitus lähimmällä poliisiasemalla. Jos korttisi varastetaan ulkomailla, voit tehdä rikosilmoituksen kohdemaassa, mutta sinun tulee siitä huolimatta tehdä rikosilmoitus myös Suomessa. Sulje kortti välittömästi, jos et ole näin jo tehnyt. Huomioi, että sinun on osattava soittaessasi kertoa, mikä tai mitkä kortit ovat kadonneet. Sulkupalvelu ei automaattisesi sulje kaikkia korttejasi. Jos henkilöpapereitasi on varastettu, suosittelemme tekemään oman omaehtoisen luottokiellon osoitteissa www.asiakastieto.fi ja www.bisnode.fi.
Korttireklamaatio
Ecster
Reklamaatiot
PL 537, 00101 Helsinki
[email protected]