Tärkeitä ohjeita koronatilanteeseen:
Matkan peruuntuminen
Matkan peruuntuessa, ole yhteydessä ensin suoraan matkanjärjestäjään ja hotelleihin liittyen matkan hyvitykseen tai matkan siirtämisestä toiseen ajankohtaan. Lue palveluntarjoajien kotisivuilta tarkat ohjeet, miten toimia.
Matkasi peruuntuessa, voit lähettää meille reklamaation, jos et ole saanut hyvitystä. Reklamaation liitteenä pitää olla hyvin perusteltu selvitys ja mukana kirjalliset todisteet, että olet yrittänyt saada matkakuluja takaisin. Olet myös toiminut matkan myyjän / hotellin ohjeiden mukaan ja yrittänyt perua tai siirtää matkan ennen sen alkamista.
Huomioithan, että palveluntarjoajien hyvityksissä voi kestää, sillä heillä saattaa olla ruuhkaa käsittelyssä.
Voimme aloittaa asian käsittelyn, mikäli saat kielteisen korvauspäätöksen palveluntarjoajalta. Liitä tällöin reklamaatioon mukaan kirjallinen päätös.
Tapahtumat ja kulttuuripalvelut
Ole ensisijaisesti yhteydessä palveluntarjoajaan. Palveluntarjoajat, kuten suurimpien urheilutapahtumien lippujen myyjät, ovat valmiita siirtämään lippuja tai hyvittämään niitä, jos asiakas ei voi lippuja käyttää, kun siihen olisi tulevaisuudessa mahdollisuus.
Voit seurata täältä jatkuvasti päivitettävää ohjeistusta
Varo koronahuijauksia
Varo myös huijareita, jotka toimivat koronan varjolla
Ole varovainen, kun saat yhteydenottoviestejä sähköisiä kanavia pitkin.
Älä avaa viestien linkkejä!
Zurich-vakuutus
Vakuutusyhtiön sivuilta löydät tietoa siitä, kuinka korttiasiakkaiden matkavakuutus on voimassa COVID-19-pandemian aikana:
https://www.nordic.zurich.com/fi-fi/card-insurance/coronavirus_fi