Kortin turvallinen käyttö
Kuusi kultaista ohjetta turvalliseen korttimaksamiseen:
1. Käsittele ja säilytä korttia huolellisesti.
2. Suojaa tunnusluku aina maksaessasi kortilla.
3. Pidä tunnusluku vain omana tietonasi.
4. Talleta kortin sulkupalvelun numero kännykkääsi.
5. Tarkista säännöllisesti, että korttisi on tallessa.
6. Älä tule huijatuksi, liian hyvä ollakseen totta on juuri sitä.
Näin käytät korttiasi turvallisesti
Tunnusluku
Pidä korttisi tallessa ja henkilökohtainen tunnuslukusi vain omana tietonasi. Opettele korttisi tunnusluku ulkoa. Älä koskaan merkitse tunnuslukua korttiin tai säilytä sitä lompakossasi tai niin, että sen voi yhdistää korttiin.
Jos olet unohtanut tunnuslukusi, korttisi pitää uusia. Voit tilata sen asiakaspalvelustamme. Saat uuden kortin sekä uuden tunnusluvun mahdollisimman pian. Kortin tilaamisesta veloitamme hinnastomme mukaan.
Maksaminen
-
- Tarkista oston summa ennen kuin maksat sen kortillasi.
- Huolehdi, että saat maksamisen jälkeen oman korttisi ja kuitin ostosta itsellesi.
- Jos havaitset tiliotteella tai laskulla veloituksia, joita et tunnista, ole yhteydessä pankkiisi.
- Varaudu todistamaan henkilöllisyytesi maksaessasi kortilla. Kyseessä on oma etusi.
Pidä kortti tallessa
-
- Varmista säännöllisesti, että korttisi on tallessa.
- Älä koskaan luovuta korttiasi toisen henkilön, edes perheenjäsenen, käyttöön. Kortti ja tunnusluku ovat aina henkilökohtaisia.
- Pidä kortti koko ajan hallussasi. Älä jätä korttia autoon, ravintolan pöydälle, työ- tai hotellihuoneeseen näkyvälle paikalle tai muuhun valvomattomaan paikkaan.
- Mieti, tarvitsetko kaikkia korttejasi päivittäin. Jätä turvalliseen paikkaan säilöön ne kortit, joita et käytä jatkuvasti. Älä säilytä kortin tunnuslukua samassa paikassa kortin kanssa, edes kotona.
- Varo taskuvarkaita. Ole erityisen valpas liikkuessasi suurien ihmisjoukkojen keskuudessa. Älä säilytä korttia takataskussa tai muissa varkaiden helposti tavoittamissa paikoissa.
Talleta sulkupalvelun numero (p. 020 333) puhelimeesi. Huomioi, että sinun tulee osata kertoa soittaessasi, mikä tai mitkä kortit ovat kadonneet. Sulkupalvelu ei automaattisesi sulje kaikkia korttejasi.
Korttireklamaatio
Olet oikeutettu reklamoimaan korttimaksutapahtuman, jos et ole itse tehnyt tai valtuuttanut ostoa, et ole saanut tilattua tuotetta tai palvelua, tai vastaanottamasi tuote ei vastaa kuvausta. Voit myös reklamoida meille suoraan, jos kortilla ostamasi matka on peruuntunut matkanjärjestäjän tai lentoyhtiön konkurssin vuoksi.